Programozás elmélet 11. évf. 2017-18

Programozás tantárgy (elmélet)

Tanmenet: Tóth Tivadar – 2017.09.03

36 hét: 1 óra/hét=36 óra

Tankönyvek!

Óravázlatok!

Téma Órák
száma
Hetek
száma
Programozási és adat szerkezetek 7 óra  7 hét
Ismétlés: alapismeretek

  • Informatikai alapfogalmak
  • SW alapismeretek
  • A programkészítés lépései
  • Gyakorló teszt!
  • Az algoritmus.
  • Algoritmus leíró eszközök: folyamatábra, struktogram, mondatszerű leírás
  • A programkészítés elvei: stratégiai elv: lépésenkénti finomítás, Top-Down módszer; taktikai, technológiai, technikai elvek
 1-2
Ismétlés: adattípusok

  • Adatok jellemzői
  • Azonosító; hozzáférési jog; hatáskör (globális, lokális, privát, publikus), kezdőérték
  • C# Egyszerű adattípusok: egész, valós, logikai, karakter
  • Műveletek adatokkal
  • Összetett adattípusok 1: karakterlánc (string) adattípus felépítése, ábrázolása,
    helyfoglalása, felhasználása.
  • Összetett adattípusok 2: Tömbök
  • Összetett adattípusok 3: Dinamikus tömbök
3-5
Ismétlés: Programozás elemei

  • Utasítások, változók
  • Ciklusok
  • Elágazások
  • Tömb
6-7
Programozási típusfeladatok 5 óra  5 hét
Függvények:

  • Függvény fogalma, hívása
  • Paraméterek fajtái, paraméterátadás módszerei, paraméterátadás folyamata
  • Visszatérési érték meghatározása
8
Programozási tételek: összegzés, megszámlálás, 9
Programozási tételek:eldöntés,szélsőérték keresés, 10
Programozási tételek:  kiválasztás, kiválogatás 11
Programozási tételek: keresések, lineáris keresés 12
Haladó szintű programozás  C# nyelven  22 óra  22 hét
A programozási módszerek áttekintése 13
Az objektum fogalma a hétköznapi életben és az OOP környezetben,
a két „világ” kapcsolata
14
Az osztályok fogalma és szerepe 15
Meglévő osztályok használata 16-17
Tagtípusok: mezők, konstansok, jellemzők, metódusok,
események, konstruktor, destruktor
18-19
Objektum létrehozása osztályok példányosításával 20
Az OOP fontosabb jellemzőinek és fogalmainak rövid áttekintése
(egységbezárás, öröklés, polimorfizmus, interface)
21
Az objektum orientált tervezés (OOD) alapjai 22
Kivételkezelés 23
Hibakeresés és naplózás 24
Tesztelés (ismételhetőség, izoláció, automatizálhatóság) 25
A grafikus felhasználói felület tervezésének alapvető szempontjai;
grafikus felületet megvalósító technológiák;
statikus és reszponzív felület készítését támogató osztályok, gyűjtemények
26
Vezérlők csoportosítása, ablakok, dialógusablakok 27-28
Vezérlők: címke, beviteli mező, lista, legördülő lista, parancsgomb,
opciógomb, kapcsolókeret
29-30
Vezérlők jellemzői, metódusai és eseményei, vezérlők létrehozása tervezési is futási időben 31-32
Felhasználói felület kezelése billentyűzettel, mutató eszközzel és érintőképernyővel 33
Esemény, eseménykezelő, delegált fogalma, kapcsolatuk 34
Ábrák (rajzok) megjelenítését támogató osztályok, gyűjtemények 35
Összefoglalás 36
Választható programozási nyelv: C#

2017. november
M T W T F S S
« Oct    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930